@article { author = {ترکستانی, محمد صالح and جمشیدی بروجردی, الهام}, title = {}, journal = {Retirement Strategies}, volume = {1}, number = {2}, pages = {9-17}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {2676-7600}, eissn = {2717-1434}, doi = {10.30496/jrest.2020.104975}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش قابلیت‌های بازاریابی، نوآوری و یادگیری عملکرد شرکت‌های خدماتی (مطالعه موردی: شرکت‌های بیمه)}, abstract_fa = {  درحالی‌که بیشتر تحقیقات انجام‌شده در زمینه عملکرد سازمان و قابلیت‌های سازمانی، تأثیر قابلیت‌های بازاریابی، نوآوری و یادگیری را (به‌طور جداگانه) بر روی عملکرد سازمان ارزیابی می‌کنند، در این تحقیق مدلی یکپارچه را برای ارزیابی تأثیر این قابلیت‌ها بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای توسعه داده‌شده و علاوه بر این تأثیر مکمل این قابلیت‌ها نیز به‌صورت ترکیبی و مکمل نیز بر عملکرد سازمان ارزیابی می‌شود. در این تحقیق، با استفاده از دیدگاه منابع سازمانی، و با استفاده از روش سرشماری کل شرکت‌های بیمه‌ای در ایران، 23  شرکت بیمه‌ای خصوصی و دولتی در ایران ارزیابی شده‌اند. یافته‌های حاصل از تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی  و با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی ال اس (این نرم‌افزار برای نمونه‌های بسیار کوچک نیز داده‌ها را پردازش می‌کند)، دال بر آن‌اند که قابلیت‌های بازاریابی، نوآوری و یادگیری، همبستگی مثبت با عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای دارند. به‌علاوه، این قابلیت‌ها در مورد موفقیت عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای با یکدیگر هم‌افزایی داشته و مکمل هم‌اند.}, keywords_fa = {بازاریابی,نوآوری,یادگیری,مکمل,شرکت‌های بیمه‌ای}, url = {https://www.jrest.ir/article_104975.html}, eprint = {https://www.jrest.ir/article_104975_4fd05ba686d765699db9e6a41be1eeec.pdf} }