@article { author = {جامعی, رضا and عباسخانی, آمنه}, title = {}, journal = {Retirement Strategies}, volume = {1}, number = {2}, pages = {1-8}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {2676-7600}, eissn = {2717-1434}, doi = {10.30496/jrest.2020.104974}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه بین معیارهای غیرمالی و سود ناخالص بیمه‌ای در شرکت‌های بیمه‌گر بخش خصوصی (مطالعه موردی: استان‌های کرمانشاه و کردستان)}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، بررسی وجود رابطه بین معیارهای غیرمالی رضایت وفاداری مشتری، رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان به‌عنوان شاخص‌های بهره‌وری با سود ناخالص بیمه‌ای است. جامعه آماری کارمندان و مشتریان بیمه خصوصی کارآفرین، معلم، رازی، سامان، پاسارگاد و نوین در استان‌های کرمانشاه و کردستان بوده است که از جامعه مشتریان 500 نفر و کارمندان 100 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق در این پژوهش کتابخانه‌ای – میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. اطلاعات جمع‌آوری‌شده با نرم‌افزار SPSS تحلیل‌شده است. یافته‌های این پژوهش وجود رابطه معناداری بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی، رضایت وفاداری مشتری را تأیید می‌نماید. همچنین رابطه معنادار و منفی بین رضایت کارمندان با رضایت مشتریان مشاهده شد. به‌علاوه بین رضایت مشتری و رضایت شغلی کارمندان با سود ناخالص بیمه‌ای رابطه‌ای وجود ندارد و همچنین وجود رابطه بین وفاداری مشتریان و تعهد سازمانی با سود ناخالص بیمه‌ای تأیید نشد.}, keywords_fa = {رضایت مشتری,رضایت شغلی,وفاداری مشتری,تعهد سازمانی,سود ناخالص بیمه‌ای}, url = {https://www.jrest.ir/article_104974.html}, eprint = {https://www.jrest.ir/article_104974_0a5c14c3249e4df0df4c8cb7015d511d.pdf} }